Interaktiv zeneovi Bizek Emivel

„Akinek életét áthatja a zene, annak van ritmusa: el tud indulni, meg tud állni, rá tud hangolódni, tud szünetet tartani, tudja, hogy az ismétlődés milyen biztonságot ad.” (Egy pilisborosjenői óvónő írása Bizek Emi zeneórájáról)

Napjainkban a zeneórát legtöbben a zenetanulással, zenész képzéssel kapcsolják össze. Pedig az együtt zenélés, éneklés egészen másról szól. Főleg óvodás korban. Hosszasan sorolhatnánk a számos tudományos kutatómunkát, ami alátámasztja, hogy a 7 éves kor előtti zenetanulás a későbbi beilleszkedési, tanulási folyamatokra kimagaslóan hat.

Rohanó világunkban Kodály Zoltán csodálatos eszméiből arra emlékszünk, hogy szolmizálni kell az énekórákon. Pedig Kodály így gondolkodott a zeneoktatásról:

  • A ritmus fejleszti a figyelmet, koncentrációt és a beidegző képességet.
  • A dallam az érzés világát nyitja meg.
  • Az erőfokok változása és a hangszín hallószervünk élesítője.
  • Az ének testnevelő és léleknevelő hatású.

Bizek Emi zenetanár és többszörös platina lemezes, Fonogram Díjas zeneszerző módszere egyszerű, de rendkívül hatékony. A gyerekek egy megzenésített mese szereplőit csoportokra osztva eljátsszák, közben szerepüknek megfelelően énekelnek és ritmushangszerekkel kísérnek. A meséhez írt dalforma a C dúr hármashangzatra és fordításaira, az alap felhang rendszerre épül. Fülbemászó, nagyon ritmusos. Fontos ugyanakkor, hogy a gyerekek az életkori sajátosságoknak megfelelően kapnak szerepet a zenélésben. Nem szükséges kiemelkedő zenei teljesítményt produkálni, hiszen a fejlesztés a cél. A sikerélmény, mely minden alkalommal együtt jár a zenéléssel, növeli az önbizalmat.

Ez az együtt zenélés tehát ebben az életkorban:

1.     Fejleszti az egymáshoz való alkalmazkodást és a figyelemmegosztó képességet: egyszerre énekelni a többiekkel, kivárni a sorukat, a gyerekek társaikra és a zenetanárra is figyelnek;
2.     Koncentrálást, tanulási képességet fejleszt: ritmushangszerrel zenélni, feladatot végrehajtani, szabályokat betartani – mindezt örömmel, játékosan;
3.     Ritmusérzék alakulását, periódus érzékelő képességet fejleszti;
4.     Zenei hallást fejleszti;
5.     Nyugalmat, játékos örömöt ad, a sikerélmény pedig segíti az önbizalmat.

Jelenleg ez az oktatás még csak önköltséges formában elérhető. Szeretnénk azonban ezt a módszert számos óvodába minél előbb térizésmentesen is eljuttatni, amihez megfelelő keretet adhat az Alapítvány.

Kérjük, ha teheti, támogassa céljainkat a főoldalon látható számlaszámon!