Megújuló környezet óra általános iskoláknak

„A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön” (Régi indián bölcsesség)

A technikai kreativitást legkésőbb kisiskolás korban el kell kezdeni fejleszteni.

Az 1972-es „Római Klub” jelentés és az 1987-es Bruntland jelentés óta már pontosan tudhatjuk, hogy az emberiség életben maradásához sokkal „zöldebb” gondolkodásra van szükség. Ezért ezt a fejlesztési irányt úgy kell alkalmazzuk, hogy a technikai kreativitás párban járjon a környezettudatos szemléletmóddal.

Ezt a célt két különböző módon kívánjuk fejleszteni. Rövidtávon vállaljuk, hogy általános iskolák számára interaktív környezetismeret órát tartunk. Hosszú távon ezt szeretnénk kibővíteni egy oktató bázissal. Az oktató bázissal kapcsolatos terveinkről a Megújuló energia és automatizálás alkotóműhely menüpontban olvashat.

Az iskolai környezetismeret óra keretében a gyerekek 2×45 percben interaktív módszerekkel ismerhetik meg a környezettudatos hulladékkezelés és energiafelhasználás fontosságát. Megismerik a hulladék útját és szétválogatunk egy képzeletbeli szemétdombot. Napelemes és szélturbinás mini rendszereket építenek fából és Lego™-ból, Volta elemet állítanak össze limonádéból.

Fénykép2001 Fénykép2004

Az oktatást Tóth Péter villamosmérnök, megújuló energetikai szakmérnök tartja.